Op stap met zus en schoonbroer dag 2.

10 mei 2018 - Bacharach, Duitsland

Erftstadt was de plaats waar we gisteren overnachtte. Een geen heel grote camping aan de Liblarer See met heel mooi sanitair al was het jammer dat men voor warm water 10 cent moest betalen en douche met jetons werkte. Dan liever paar euro per nacht meer betalen en niet moeten zoeken achter centjes :-) Na een goed ontbijt en nen Espresso (met dank aan broer Eddy en schone zus Odette) nog even een wandeling naar het meer om dan te vertrekken richting Bacharach. Vermits het wat een Arabische klank heeft hadden wij onze reisgezellen verteld dat het naar Maroco was. :-)

Vertrokken met een flauw zonnetje maar al gauw onderweg steeds grijsere lucht zorgde wat later voor de eerste regendruppels. De ganse voormiddag bleef het miezeren en regenen maar beetje na twaalf uur droogde het op.

Net op tijd om de kleine wandeling naar het dorp te maken waar owv de feestdag de gewone winkeltjes dicht waren maar we dan 1 van de vele restaurantjes en wat later ijssalon een bezoekje konden brengen.

In de stadt wou schoonbroer toch proberen de vele trappen naar de ruinne van een kerk, gebouwd tussen 12 en 1400 te bezoeken. De vrouwen vertrouwde de steile en door de regen gladde arduinen trappen niet en bleven dan maar beneden wachten.

Het lukte schoonbroer toch om boven te komen !

En zo overtrof hij toch wel zichzelf want dergelijk klim is voor hem zeker niet evident.

Dus de siesta die hij nu effe achter in de camper neemt is dik verdient ! :-)

De vrouwtjes zitten wat woord snack te spelen in afwachting dat we straks gaan eten.... weer eten :-) :-) :-)

Foto's volgen nog....

1. Odette De Troy:
    10 mei 2018
    GENIET ERVAN! 😊Het ziet er goed uit!
    En zo te zien morgen goed weer...🌞☉
  2. Jp brands:
    10 mei 2018
    Ik zat er qua naam niet eens zover af he..... met mijn erfurt. Ik wist dat het niet juist was.
    Ik heb gezien dat het niet meer zo ver is naar de loreley. (Lorelei) mss de moeite waard om eens te gaan bezoeken.
    Het is een hele mooie streek waar jullie zitten. Geniet ervan.