Mei 2019 - Met zus Bernadette en schone broer Luc :-) naar Oradour sur Glane

28 mei 2019 - Scherpenheuvel-Zichem, België

De dag vooraf...

Het voorbije weekend hebben we met onze vrienden Lientje en Jean Paul al een start gemaakt van het nieuwe camper seizoen.

Een weekendje Charleville - Mezières, een plaatsje welke je in eerdere reisverhalen van ons al eens aandeden met oa genoemde zus en schoonbroer, maar dus nu met onze vrienden.

Het verkiezingsweekendje waarbij we de verkiezingen aan ons hebben laten voorbij gaan (ne mens moet prioriteiten durven stellen) -:) hadden we afgesloten met een bezoek aan de abdij van Orval. Zeker een bezoek waard !

Vandaag staat onze Kaya al opnieuw te blinken en klaar om te vertrekken. Ook nu gaan we naar een bestemming die ik samen met mijn vrouwke al eerder heb aangedaan. Nl. het zeer aangrijpende Oradour - Sur - Glane. Een frans dorp dat op 10 juni 1944 door de Duitse SS ter vergelding van de dood van een Duits officier totaal barbaars werd uitgemoord.

Morgen vertrekken we dus richting het zuiden. En natuurlijk hebben we een aantal tussenstops en hebben we in deze vijfdaagse ook wel een aantal nieuwe "dingen" gestopt. Maar die ontdekken jullie allemaal in het verder vervolg van deze blog tijdens onze reis.

Wij wensen ons zelf en ons Bernadette en Luc alvast een "bon voyage" !

Tot de volgende.

1. Jp brands:
    28 mei 2019
    Heel veel plezier. Toppie om een blog bij te houden!!
  2. Odette De Troy:
    28 mei 2019
    We gaan volop meegenieten van jullie korte en lange tripjes!😊
    En. ...vééél, vééél plezier!