Op stap naar Rome en zoveel meer... 2018 - Dag 2

1 augustus 2018 - Innsbruck, Oostenrijk

Het regent ! als we weer vroeg in de ochtend vertrekken naar camping Kranebittenhof in Innsbruck Oostenrijk. Een trip van een goeie 485 km.

Was raar om zo terug in de regen te rijden na weken van enkel zon en warmte. En geloof me we waren er echt wel blij mee want de 40° van gisteren werden letterlijk weggespoeld tot een zeer aangename 22 graden. Maar lang duurde die regen niet en onderweg zagen we de temperatuur weer snel oplopen tot 33°. Stukje minder dan gisteren maar dat mocht wel !

Heel blij ben ik ook met onze nieuwe Tomtom Camper Go want voor de tweede dag op rij heeft hij ons feilloos langsheen een paar grote files geleid zodat slechts een klein half uurtje extra moesten tellen.

Eens terug op de voorziene route ging het snel richting Oostenrijk via de bekende Fernpas. Deze 1212m hoge bergpas vormt een snelle verbinding tussen Imst in het Inndal en Reutte in het noorden van Tirol.

En zo zitten we vandaag dus bij Anton in Tirol :-)

Terwijl ik hier in men zeteltje dit aan't tikken ben kijk ik uit op een knoert van een berg en zo is heel dit Kranebitterdal omringt door heel steile bergen met daarin slechts één opening waardoor we de vliegtuigen voor de luchthaven van Inssbruck kunnen zien landen.

Na aankomst nog snel wat inkopen gaan doen voor honger en dorst (dat vooral dus) en morgen staat er weer een flinke rit op het programma naar Firenze en daarmee zitten we dan in Italië.

Nog één nachtje slapen.....

1. Jos mellaerts:
    1 augustus 2018
    Ik hoop dat je genoten hebt van de regen 🤔, hier nog altijd kurkdroog, 30°. Geniet van uitzicht en een veilige trip voor morgen.
  2. Odette De Troy:
    1 augustus 2018
    Tijd om een stukske te jodelen😉😉
    En...al goed gereden!👍