Vakantie 2020 anders dan anders.....

3 augustus 2020 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

We zijn weer vertrokken voor onze zomervakantie 2020. Samen met onze reisgezellen van de laatste jaren Lientje en JP.

Dat het allemaal wat anders is in deze Coronatijden weten we ondertussen allemaal. Het was zelfs lange tijd onduidelijk of het überhaupt wel zou door gaan want onze Turkije reis die normaal in juli zou doorgaan was immers al in't water gevallen door de schuld van dat vieze beesje.

Maar nu zijn we dus weer op weg naar zuid Frankrijk. En het moet gezegd veel veiliger dan met de camper kan je in deze tijden echt niet op vakantie gaan.

We zijn gisteren zondag rond 14u vertrokken nadat we in de voormiddag eerst nog in de hondenschool met onze Cloud en Schoonbroer Luc met zijn River nog een puppyklas lesje hadden mee gepakt.

Onze Cloud hebben we voor deze trip nog niet meegenomen maar die zal heel goed verzorgd worden bij mijn zus en schoonbroer waar hij weer 14 dagen zijn hartje zal kunnen ophalen met zijn broertje River! Maar hem missen gaan we hem zeker en vast wel doen.

Het eerste deel van de reis heeft ons in Châlons en Champagne gebracht op de Muncipal camping aldaar. Zo een echte doorreiscamping, en best goed volzet ondanks Corona maar wel veilig, mondmaskers aan de receptie, beperkt aantal mensen in de publieke ruimtes zoals sanitair en voor de rest ieder zowat op zijn eigen plekje en de babbeltjes met de buren gebeuren van op meters afstand.

Van Châlons en Champagne gaan we niet veel zien al wist onze gebuur ons wel te vertellen dat het best een mooi historisch stadje is waar je 's avond in het donker met een boot de mooi verlichte historische gebouwen kunt gaan bewonderen. Helaas moet je vooraf reserveren om pas daags nadien mee te kunnen. Omdat we hier maar 1 nacht verblijven nemen we ons voor om dit te noteren in ons "to do" boekje en wie weet zullen we dat dan nog wel eens doen.

Zo dat was het voor dag 1 vandaag trekken we verder naar het zuiden maar weten nu nog niet waar we vanavond zullen neerstrijken maar dat horen jullie dan wel in een volgend blogstukje.

Groetjes aan iedereen en dikke knuffel aan Cloud !

1. Odette De Troy:
    3 augustus 2020