Rondreis in de USA een vervolg stukje

26 november 2021 - Amargosa Valley, Verenigde Staten

Waar moet ik nu mee beginnen, nu ik net het droevige nieuws heb vernomen dat Jos, van Mieke, zoals wij hem noemde, overleden is?

Mijn eerste "werk" daarnet was dan ook een berichtje van steun en medeleven naar Mieke te sturen namens mezelf en Marleen. En wilt het nu net lukken dat we Jos en Mieke enkele jaren geleden net hebben leren kennen om willen van het camper reizen. Net iets wat Jos oh zo graag deed en waar hij uren hele verhalen kon over vertellen.

Jos we weten dat jij nu met uw humor zou zeggen " mannekes verder doen he ! " en vooral genieten ! En vandaag meer dan anders ter ere van Jos gaan we dat ook zeker doen !

Jos uw strijd was er één die je niet kon winnen, maar je hebt hem wel heel fel gestreden en vandaag, zo'n 9000 km van bij U vandaan wil het toeval dat we "deadt Valley" bezoeken, daar waar indianen hun heilige grond hadden en goudzoekers geluk zochten. Daar denken we nu in de eerste plaats aan Jos. Jos rust jij nu maar, dat heb je meer dan verdient !

Maar voor we in het adembenemende Deadt Valley waren hadden we een bezoekje aan het mooie Lake Valley en wel een trip van, in totaal een dikke 500 mijl af te leggen.

Best een heel eind, maar naar Amerikaanse normen feitelijk maar een "prutske". En het ging ook héél vlot, tot dat plots voor ons al het verkeer op de high way tot stilstand kwam. File in de USA ! neen dit was geen file, dit was gewoon stilstaan en met stilstaan bedoel ik letterlijk STILSTAAN. Geen voet vooruit gingen we nog. 1u, 2 uren, 3 uren, 4 uren ja dik 4u en 30 minuten hebben we daar gestaan, iets wat wij nog nooit hebben meegemaakt maar wel met als gevolg dat we de geplande camping natuurlijk niet hebben gehaalt en we nog in het "pikke donker" wat bergpassen hebben moeten rijden. En echt leuk is dat niet want straatverlichting kennen ze hier niet. Dus iedereen blij dat we dan toch uiteindelijk rond 20u30 of zo nog een campground, nl Wildrose Rood, veilig en wel hebben bereikt waar we de nacht hebben doorgebracht.

Vandaag donderdag, we zijn ondertussen al een week van huis ! het gaat dus weer snel hadden we een ganse dag "deadt valley" op het programma en dat hebben we wel volledig kunnen afwerken. Door de verschillende bergpassen en 100 den km woeste maar zo schone natuur kronkelen we door het land van de indianen en goudzoekers van weleer. Ik zal proberen morgen nog wat foto's te posten van onze bezoekjes aan Bad Water (een gigantische zoutvlakte), het uitzicht vanop het Zobriski Point, Shoshones waar ook nu nog een aantal echte indianen wonen enz...

Tot slot nog even vermelden en het thuispubliek wat jaloers te maken, hier was het vandaag om en bij de 25° en net als alle vorige dagen hier in de USA heel zonnig !

Morgen gaan we naar Las Vegas ! Het gok paradijs van van USA en hopelijk blijft het weer ons alvast gunstig gezind dat is voor mij al goed genoeg.

Ik zal proberen om morgen ook nog wat foto's te posten maar voor nu zullen jullie het hiermee moeten doen.

Groetjes van Jos en Marleen met de camper op reis door de USA !