Montpellier gisteren en vandaag de zee geeft en neemt....

11 september 2019 - Cap d'Agde, Frankrijk

Gisteren was het een regendag en besloten we om toch montpellier te bezoeken nadat we eerst nagekeken dat het er opnieuw rustig was na de incidenten van de voorbije week.

De sporen van vernieling waren links en rechts nog duidelijk zichtbaar en ondanks de mieserige regen was het echt de moeite waard om deze stad te bezoeken. Zelfs een kerk uit de 13de eeuw kan je er bezichtigen.

In die kerk hebben we ook een kaarsje gebrand in de eerste plaats voor onze Hugo. Ik ga later proberen nog wat foto's te posten.

Vandaag was het opnieuw stralende zomerdag, en dus nog beetje strand bezoeken maar dat is anders afgelopen dan ik had gedacht.

Het was vandaag de eerste dag dat er geen redders meer aanwezig waren owv einde seizoen, en de zee was best wild, had nog tegen ons gezeldschap gezegd dat ik ze zelden zo wild gezien had.

Terwijl Marleen en co lagen te zonnen stond ik wat met mijn voeten aan de rand van het water en dacht nog bij mezelf die twee (dames) gaan veel tever in zee, ik schat zo een 50 m en plots zag ik ze beide in nood.

Om lang verhaal kort te maken ben in zee gelopen, en samen met twee andere mannen hebben we ze er uit gehaald maar ik ben zelf ook wel kopke onder gegaan in het koude water met als gevolg dat ik mijn bril kwijt ben en... vervelender, mijn bovenste gebit :-)

Nu kan ik er al om lachen maar eerste moment toch zelf ook moeten bekomen, en voornaamste is dat iedereen levend en wel uit het avontuur is gekomen.

Zo genoeg voor vandaag, nu gaan we ene drinken.

Groetjes

1. Odette De Troy:
    11 september 2019
    Maar zeg! Wat was dat een avontuur!
    Dat was wel even schrikken! We zijn blij dat jullie het er gelukkig goed vanaf hebben gebracht...
    Veel geluk gehad! Het kon anders afgelopen zijn...
    Geniet toch nog van de laatste daagjes en EEN BEHOUDEN THUISKOMST😘😘en....
    wees voorzichtig!
  2. Bernadette:
    12 september 2019
    Voor mij ben je een held en voor die dames waarschijnlijk ook. 😚😚😚
    Ook zonder tanden en oogjes op een kiertje, om nog goed te kunnen kijken naar de dames 😉😉😉blijf jij je charmes behouden. Xxx
  3. Jos Mellaerts:
    12 september 2019
    Jamaar meeste werk was voor die twee andere hoor die waren kortste bij maar omdat er twee in nood waren ben ik ermee ingesprongen. Xxx
  4. Ingrid:
    Jos wat ben je toch een held altijd en overal. Mooi wat je hebt gedaan. Maar je maakt elke reis toch wat speciaal. Elke keer maak je wel iets mee. Hopelijk blijft het wel elke keer goed aflopen. Grtjes van je ex collega Ingrid.