Rondreis in de USA

18 november 2021 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Het is zover !

Gisteren zijn we ons allen gaan laten testen ivm Covid natuurlijk en daarna was het afwachten wat het resultaat zou wezen. Het "verdikt" was alle vier gebuisd ! Dus negatief ! Wat in dit geval dus positief is.... Euh .... ja verwarrend he ! Maar het betekend wel dat we aan ons grote avontuur gaan beginnen.

Eerst was het de bedoeling om dit in september te doen maar Covid en "den Biden" besliste er anders over.

En zo komt het dan dat we pas in november aan een 24 dagen durende reis gaan beginnen in de USA !

Ik heb even getwijfeld om de reis op deze blog te plaatsen omdat we ze niet doen met onze eigen camper maar ginder een bakbeest hebben gehuurd bij Road bear. Maar vermits het ook voornamelijk een reis is mét de camper of RV zoals ze daar zeggen, nemen we de reis toch maar op in de blog !

camperDit is dat bakbeest, een kleine 10m lang, 2,6m breed en 3,7m hoog. Dat ding "zuipt" om en bij de 20l per 100km maar gelukkig is de brandstof in de USA véél goedkoper dat in ons landje.

Vandaag nog drukke dag, veel papierwerk met vaccinatie en test papieren doorsturen naar KLM en USA en natuurlijk zo dadelijk nog een heel moeilijke horde die ik moet nemen. Nl onze Cloud bij broer André en schoonzus Linda gaan afleveren. Dit en het feit dat we ook onze kleinkinderen dik 24 dagen niet in real gaan zien en hen zolang en ver achterlaat maakt het vertrek toch wel een beetje "moeilijk".

Maar we moeten door "de zure appel" al weten we natuurlijk dat de thuisblijvers met de beste zorgen zullen worden omringt, om niet te zeggen verwend !

En dan tegen de middag is het zover, gaan we onze reisgenoten Jean Paul en Lientje oppikken en dat rijden we naar Amsterdam. Daar gaan we in een hotel vlak bij Schiphol de nacht doorbrengen om dan morgen voormiddag de grote vlucht over de plas te maken naar San Francisco. Ook daar blijven we een paar dagen op hotel om dan maandag aan de rondreis te beginnen.

Hier alvast een beeld van die trip.

rondreis

Dat was het dus voor vandaag, nu gaat de laptop de valies in en de volgende "post" zal dan waarschijnlijk vanuit San Francisco zijn.

Tot dan en voor de thuisblijvers, hou het veilig en gezond

Groetjes van Jos en Marleen (op reis met de camper) :-)

1. Danny:
    18 november 2021
    Veel plezier
  2. Ingrid:
    18 november 2021
    Veel plezier en maak er een mooie reis van samen.
  3. Odette De Troy:
    22 november 2021
    Een beetje late reactie maar je zat bij de spam schoonbroer😉😉
    Super dat ge eindelijk kunnen vertrekken zijt! Geniet er volop van!