Rondreis USA

20 november 2021 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is twee uur in de morgen en ondanks dat we vrijdag 23u aan 1stuk wakker waren zijn we nu al wakker.Of anders gezegd; de "jetlag" doet zijn werk.

Maar we zijn dus in de USA na een heel mooie vlucht van een kleine 12uren met zeer mooie vergezichten. IJsland, Groenland, Cannada, en USA vanop 38000 feet (zo een 11500m) heeft "Snow dropje" ons veilig in San Francisco afgezet. Show dropje is de naam die KLM gegeven heeft aan haar nieuwste Boeing 787-9 Dreamliner. Wist je trouwens dat alle vliegtuigen van dit type bij KLM de naam van een bloem hebben. 62m lang, met vleugels van 60m spanwijdte goed voor 300 pasagiers is dit "lichtgewicht" van 265000 kg een sierlijke vogel.

IMG_20211119_084457Bij de start voel je de kracht van de bulderende motoren maar eens hoog in de lucht is het haast of je gewoon stil hangt in de lucht en traag het landschap onder je door schuift. Natuurlijk zit je vaak boven de wolken, wat ook wel soms speciaal is maar echt mooi is het als het wolkendek zich wegtrekt en bv, het woeste landschap van IJsland laat zien. Of de prachtige zonsopgang want we vliegen langs de nachtdienst de zonopkomst te gemoeten.

IMG_20211119_185807

En die is ook de moeite hoor.

IMG_20211119_135825

IMG_20211119_164241 Na de landing zijn we dan met de trein richting hotel gereden om dan met pak en zak het laatste stuk te voet af te leggen en dat hebben we geweten 😀 want San Francisco is niet "flat". Ja van de legendarische helling in SF zijn er zo een paar die parallel tot elkaar door de stad omhooggevallen schieten en zo hebben wij er dus eentje gedaan teveel en beladen met bagage. Een serieuze fitness oefening was dat !

Om af te sluiten zijn we nog een hapje gaan eten in China Town, ook zo een gekende buurt hier en om 19u plaatselijke tijd, of in België was het dan 4u in de nacht bedje in gekropen. Ondertussen is het nu 3u hier en ga ik me toch nog maar even neerleggen. Tot de volgende.

IMG_20211119_170103 IMG_20211119_165105

1. Jef:
    20 november 2021
    Goed aangekomen, Nu kunnen jullie beginnen aan jullie droomvakantie!
    Groetjes
  2. Jos mellaerts:
    20 november 2021
    Dag broer ,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Geniet van deze droomvakantie. Die hebben jullie echt wel verdiend. Xxx prachtige foto's. Zo kan het thuisfront meegenieten.😁
    Groetjes xxx
  3. Odette De Troy:
    22 november 2021
    Prachtige foto's!
    We zijn benieuwd naar de volgende reisverhalen!
    Veel groetjes van ons! X