De brand Sint Bernardus, de ziekenboeg en Lug ins land...

1 augustus 2023

Gisteren zijn we vanuit Italië in één ruk door Zwitserland, naar Duitsland gereden  met zijn 470 km was dit de langste etappe die we deze vakantie hebben gereden. Maar ook één van de mooiste en ook letterlijk het dak van deze reis, want we zijn over de Brand Saint Bernard gereden. Een serieuze alpen reus. De berg Zelf is 2469 hoog, de weg die je over de berg voert gaat tot net geen 1800 m, met een stijging van 10% en de totale lengte dat je mag genieten van deze pas is ongeveer 41 km. Ons nieuw beestje deed het voortreffelijk ! Waar onze vorige campers vaak wat "dood vielen" bij zulke klim blijft deze rustig cruisen op de ingestelde snelheid. Zelfs in volle klim versnellen is geen enkel probleem. En zo kwamen we dan tegen een uur of 5 aan op camping "Lug ins land" . Feitelijk niet zo vanzelf sprekend ! Want daags voordien voelde ik mij niet super. En ik niet alleen!

Volgens ons is het begonnen de dag dat we met de trein naar Cinque Terre zijn geweest. Het was daar kei druk en vaak zaten we echt op elkaar gepakt. Het begon met Lientje, die een kriebel in de keel had en wat begon te hoesten. Een paar uur later was Marleen aan de beurt, maar waar Lientje zowat de longen uit haar lijf hoestte, was het bij Marleen meer een "snotcamping". Maar ik en JP bleven er blijkbaar van bespaard. Tot eergisteren, plots voelde ik ook wat keelpijn opkomen en in mum van tijd was ik een slappe vod. Dus ik uit de apotheek die Marleen altijd meeneemt iets ingenomen en vroeg onder de wol. Gisteren morgen dan voelde ik wel dat het nog niet 100% was maar we gingen toch vertrekken en we zouden dan zien hoe het ging en eventueel dan toch in Zwitserland overnachten ipv Duitsland. Maar het is dus gelukt en gisteren heb ik mij dan ook hier in Lug ins land getrakteerd op een super lekkere (en dure 😄) chateaubriand !

Maar niet alleen het eten is hier top, ook de camping zelf !

De camping heeft in 2023 de award gekregen van asci Ii voor beste sanitair en voorzieningen van ALLE camping in GANS Duitsland !

En terecht ! Super, even wat foto's !

Er is zelfs een hondenbadkamer, net zoals die van de "mensen" uitgevoerd in zwart gevlamde marmer ! Zelfs de plaats voor chemisch wc te legen is in marmer en Inox uitgevoerd al kan je ook kiezen om uw wc cassette in de automaat te plaatsen.

Ook afwasmachines, die uw vaat, gratis ! In 3 tot 5 min brand schoon en droog afwassen! Kortom een aanrader ! En dan vergeet ik nog het verwarmd zwembad, speeltuin enz te vermelden.

Hier onder wat foto's en tot de volgende !

IMG20230801082114IMG20230801082107IMG20230801081942IMG20230801081934IMG20230801080532IMG20230801082000

1. Odette De Troy:
    1 augustus 2023
    Hopelijk ondertussen wat beter met de gezondheid...een veilige reis terug en geniet nog van de laatste daagjes!🙂