Frankrijk 2020

15 augustus 2020 - Chimay, België

Oei het is alweer bijna voorbij...

Zoals in vorige post weer gegeven hadden wij ons verblijf in Cap d'Agde verlengd tot donderdag en alhoewel we ons slechts een 100m diende te verplaatsen had het wel tot gevolg dat we helaas geen WIFI meer hadden en zelfs onze nieuwe aanwinst een MIFI wat ons zelf altijd en overal WIFI moet bezorgen weigerde daar de nodige verbinding te maken om dit blogje nog wat verder te schrijven en zo komt het dat we nu op al op de vooravond zitten van onze zomervakantie 2020.

Wat is er dan al zo nog gebeurd tijdens de laatste dagen, weinig en héél héél veel :-)

We hebben het stadje bezocht, gaan shoppen en nog zoveel mogelijk van de zon en de zee genoten.

Maar het belangrijkste nieuws kwam er van onderweg !

Want we waren nog niet ver de met 343m hoogste brug ter wereld in Millau voorbij als we één van onze vaste stopplaatsjes nemen langs de route huiswaarts.

viaduc-millau-1

Zoals de trouwe volgers van deze blog weten vermijden wij graag snelwegen maar als je uit Cap d'agde vertrekt moet je (helaas) een stuk snelweg voor lief nemen, maar als je daar dan toch bent, neem dan eens afslag 42 Sevérac d'Aveyron !

Hier kan je niet enkel het Chateau op de heuvel bewonderen maar ook een voorstelling van hoe herdersleven er lang geleden moet uitgezien hebben.

Het mooie plekje dat door enkele enthousiastelingen en 2012 is samengesteld kan je gratis bezoeken en je kan er rustig picknicken.

Sentier-du-berger-aire-Aveyron-Severac

berger_w2000 Maar je kunt het ook uitkiezen voor iets heel anders te doen......

Want wil het lukken dat onze JP (Jean Paul) net dat plekje op 1000 km van huis heeft uit gekozen om zijn liefje en onze lieve schat Lientje ten huwelijk te vragen !

Zomaar terwijl ze nog op het trapje van de camper stond. Ik en Marleen stonden een ietsjes verder van de camper vandaan en zagen wel dat er wat gaande was en ze even wat tijd voor zich zelf nodig hadden maar de echte reden kregen we dus ietsjes later te horen en het moet gezegd, het doet toch wel wat om zo van zo dichtbij getuigen mogen zijn van toch wel een heel intiem moment in ieders leven !

Ook voor ons was het trouwens een verrassing waar we niet op voorbereid waren en gelukkig konden we toch nog een piep klein aandenken aan het plaatsje aankopen in de plaatselijke shop om het kersvers verloofde paar cadeau te doen.

En neen we gaan nu niet over "romantiek" discuteren maar de locatie kan je zeker heel speciaal noemen zo een "truckers parking" :-)

Maar wat wel zeker is dat hun eerste wandelingetje als pas verloofd koppel doorheen de "Le Sentier du Berger" hen én ons voor altijd zal bij blijven !!!!

JPenLientje Van ons krijgen ze alvast heel veel succes en liefde toegewenst....

En zo komen we dan aan bij vandaag, de laatste avond van de vakantie, en die brengen we door in Chimay. We zitten dus terug in België en wie Chimay zegt denkt natuurlijk aan het bekende Trappisten bier en natuurlijk konden wij daar niet zomaar aan voorbij gaan. Trouwens in het  Chimay Experience "center" kom je niet enkel alles over de trappist te weten maar kan je naast de wandeling door de bos naar de abdij ook genieten van een lekkere maaltijd in hun restaurant.

Maar als je graag één of meer trappisten proeft neem je best de dichts bijzijnde camping om te overnachten en dat gaan we dus nu doen om morgen rond de middag thuis aan te komen.

En dan zit vakantie 2020 er weeral op !

tot de volgende reis allemaal !