De meren van Plitvice

11 augustus 2019 - Rakovica, Kroatië

Hier zijn we nog een keer :-)

Wie Kroatië bezoekt en de meren en watervallen van Plitvice niet bezoekt is hier niet geweest...

Inderdaad een must !!! Maar best een bezoekje dat de nodige inspanning vergt.

Normaal hadden wij met ons vieren een tweedaags ticket, maar omdat wij gisteren al een groot gedeelte afgestapt hadden voelde ik en Marleen het toch wel.

Om geen onnodige risico's te nemen hebben wij dan maar besloten om Jp en Lientje alleen op pad te sturen en wij een extra rusdagje te houden.

Maar we zijn er dus geweest en ja het is indrukwekkend, neen niet te vergelijken met bv Rome vorig jaar, maar op gebied van natuurpracht onwezenlijk mooi !

Je bent er wel niet alleen, 1000 den toeristen komen er op af en worden netjes in verschillende tijdsblokkken tot het natuurpark toegelaten. Dat is echt wel nodig, want nu is / was het druk maar anders zou het van 'smorgens een echte overrompeling zijn denk ik.

De watervallen zijn prachtig, maar persoonlijk was ik meer onder de indruk van de meren opzich, kraakhelder water met enorm veel vis, prachtige zwart blauwe libellen enz...

Bankskevan het bezoek gisteren heb ik maar een paar foto's maar heb wel gefilmd maar daar is nog wat werk aan eer ik die kan publiceren. Geduld dus.:-)

Ook voor foto's wordt het wachten want heb een kabeltje vergeten om de foto's die ik met de Canon gemaakt had naar de tablet te kunnen sturen.

Morgenochtend vertrekken we hier alweer en gaan we naar Slovenië waar we eindelijk terug met euro kunnen betalen ipv de Kroatische Kuna. Wij noemen het knoepies omdat het poesje dat Lientje hier in Umag 12j geleden gevonden had en mee naar België "smokkelde" zo noemt. Vandaar de knoeppie .

En zo beginnen we dus nu aan de laatste week...