Zadar en zo naar Plitvice

8 augustus 2019 - Nationaal park Plitvicemeren, Kroatië

Natuurlijk zit er nu wel de nodige onrust in mijn hoofd ivm de toestand van mijn broer Hugo. Maar Eddy heeft gelijk, onzen Hugo zou niet anders willen dan dat we onze reis verder zetten en vooral ondanks alles zoveel mogelijk proberen te genieten. Maar toch... het geeft af en toe een vreend gevoel. Zoals gisterenavond, de avonlijke boottocht naar de dolfijnen was door storm op zee helaas afgelast. De centjes kregen we netjes terug. Zijn dan maar wat in het leuke stadje gaan rondhangen en ons verblijf daar op camping Kozarica afgesloten met een lekker ijs coupe. Op de gezondheid van onzen Hugo want we weten allemaal hoe ook hij van lekker eten kan genieten.

IMG_20190807_184834Deze morgen rustig opgestaan, alles ingepakt en dan naar plitvice met een korte stop aan de luchthaven van Zadar om de huurauto in tel everen waarmee we enkele steden hebben bezocht. Oa Split, en rukwekkend Sebenik, Nin en Zadar.

Al best een mooie trip achter  de rug tot nu toe, Ik denk dat de Kroatische kust wel in het rijtje past van de mooiste die we ooit bezocht hebben met de camper. Wel jammer dat het haast allemaal kiezelstranden zijn of aangelegde betonnen plateaus. Maar men kan niet alles hebben :-)

En aan alles komt een eind en nu laten we de zee achter ons en trekken we richting binnenland om overmorgen het bekende natuurresevaat te gaan verkennen. Hier gaan we bijna twee dagen in rondwandelen om te genieten van hopelijk veel moois.

Daarna trekken we als alles goed blijft gaan op het thuisfront, richting Slovenië om daar nog een paar dagen uit te rusten van de vele km stappen.

Tot slot nog een paar kiekjes.

Tot de volgende.

Jos.