Geen Wi-Fi en KRK EN Zadar

6 augustus 2019 - Pakostane, Kroatië

Onderstaande had ik gisteren al geschreven maar bij het publiceren ging het mis. Geen internet meer... En vermits we veel op pad zijn de laatste dagen was het dus even silent aan deze kant. Maar nu eerst het verhaal van de voorbije dagen.

We zijn al sinds eergisteren op camping Cozarica, zo een 20km van Zadar.

Het bezoek aan Krk was voor de Kaya en voor ons een nieuwe ervaring, voor het eerst heeft onze Kaya rondgereden op een heus eiland, al is Krk sinds een 9j bereikbaar via een mooie brug.

We hebben ervoor gekozen om het hele eiland te doorkruisen via een adembenemende route. En dat was dan nog maar een voorproefje van wat we gisteren hebben gereden. Van Krk naar Kadar via de 200 km lange berpasroute, 200 km langs heen de kust maar soms heel hoog boven het water, met kilometers vergezichten over de oceaan. Honderden haarspeldbochten later hebben we in totaal 240 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van amper 49 km/U.

Maar was de moeite!!!

Gisteren hebben we Nin en Zadar bezocht met de huurauto en vandaag een trip van 250km heen en terug naar Split.

Een heel grote stad met een zeer mooie oude Romeinse binnenstad die er nog net als in de 15de eeuw uitziet. Foto's volgen later als ik tijd heb :-)

Morgen gaan we naar natuurpark Krka en morgen avond gaan we bootje varen tussen de dolfijnen. Een vaartocht van een 3 uren met als extra effect dat het al balk donker op zee zal zijn als we terug naar de haven varen.

En nu gaan we iets eten :-)

Tot....