3 december een BBQ bij 27° !

5 december 2021 - Malibu, California, Verenigde Staten

Wie had ooit gedacht dat wij op 3 december in zwembroek en met bloot bovenlijf buiten een BBQ zouden doen en met onze voeten in het water van het lake zouden staan?
En dat bij 27 graden !

Wij hebben het gisteren allemaal meegemaakt en feitelijk bizar he wetende dat ze thuis met winterse temperaturen te maken hebben en wij de ganse reis alle dagen zon, zon zon hebben gehad.
Maar de uitschieter met 27° was dus zeker hier aan het mooie Lake Havazu met een al even mooie camping gelegen in het park.
De camperplaatsen zijn hier echt wel heel ruim en niet tegenstaande er aan de ingang een bord stond met "full" had je helemaal niet dat gevoel met plaatsen die minstens dubbel zo groot waren dan wij in Europa kennen.

Lake Havazu is feitelijk nog een vrij jong vakantiegebied dat nog volop in ontwikkeling is en vooral bij de watersporters zeer geliefd is.
Op het meer worden ook snelheidsraces gehouden met speedboten die als een raket over het water schieten.

Maar voor we deze vakantieplaats hadden bereikt heb ik ook nog een stukje (kleine 100 km) op de beruchte route 66 mogen rijden. Een bijna altijd kaars rechte baan 2 rijvakken 1 in elke richting waarop je tegen 65 mijl per uur, zo'n dikke 100km per uur dus door het landschap stuift.
Ook hier rijden we weer door Indianen land en komen we om de zoveel mijl een stodje of nederzetting tegen.
In één ervan houden we halt langs de baan waar zo'n typische route 66n 't ja hoe moet ik dan noemen, souvenirwinkel? ja maar dan eentje met een hoog "wilde westen / cowboy en indianen" gehalte. Enfin als het me lukt post ik er wat foto's bij dan kunnen jullie zelf een beetje van de sfeer proeven.

Verrassend was ook dat daar in die shop een wimpel hing vanuit België ! Denk van een motorclub. Heb er een foto van gemaakt en ga die eens op FB plaatsen.
Het was een wimpel van Rotary International met daarop met een viltstift de boodschap "Thanks for your help getekend P. Rigaux - RC Theux - Pepinster".
Benieuwd of ik via FB de man in kwestie de foto van zijn wimpel in die shop kan bezorgen.
Ook nog gezien, langsheen de route 66 loop ook een spoorweg en daar zagen we verschillende goederentreinen over denderen. En zoals alles hier in de USA zijn deze "big" zéér big ! de meeste tellen minstens 300 wagons waarop dan telkens twee zeecontainers boven elkaar opstaan ! In totaal zijn deze treinen 3 tot 5 km lang en worden voortbewogen door 5 of 6 enorme locomotieven !

Na wat in koopjes gedaan te hebben rijden we door tot aan het bewuste Lake waarmee ik dit stukje begon.

Vandaag was het (naar JP normen) vroeg opstaan want we hebben een lange rit voor de boeg van 330 mijl naar Los Angeles.Of beter gezegd Malibu een eerder modain plaatsje aan de rand van Los Angeles, waar je ook het gekende Hollywood en
Beverly Hills in de buurt liggen.
Benieuwd welke filmsterren we tegen het lijf gaan lopen :-)
Maar dat lezen jullie dan een volgende keer !
Groetjes !
Ha ja berichtje aan onze Cloud! ik mis hem enorm maar over een weekje ben ik er weer !!!

(onder Foto's en video kan je meer prentjes vinden

163866244217616386624421961638662442183