Los Angeles / Malibu.

7 december 2021 - Malibu, California, Verenigde Staten

Sorry, maar eerder had ik geen tijd om blog te schrijven.

Paar dagen terug zijn we dus toegekomen in Malibu, een dikke 35 mijl voorbij Los Angeles.

Ook hier zijn de afstanden enorm. Met de camper naar de stad rijden is gewoon niet te doen want het verkeer is er zo mogelijk nog hectischer dan in Las Vegas.

Dus alles met het openbaar vervoer. En om een beetje in de richting van de stad te raken moet je er wel wat voor over hebben. Te beginnen met het afdalen (en natuurlijk bij thuiskomst terug bestijgen) van de toegangsweg van de camping. Die weg is hooguit een 200m lang maar de muur van Hoei is er niks mee in vergelijking. Eens beneden sta je op Highway nr 1 en moet je een 300 m stappen naar een halte en hopen dat ze ondertussen niet de broek van uw gat rijden want het verkeer vlieg je voorbij! Aan de verkeerslichten steek je dan over en heb je de bushalte.

De gratis ! bus brengt je, in een 45 min, langs heen Bell air, naar Malibu tot aan een tram/metro station. Vandaar stap je dan over op die metro voor een ritje van nog eens een 40 min en als je dan zoals gisteren ook nog eens verder door wilt naar Hollywood en de filmstudio's en de bekende walk of fame, mag je daar nog eens een treintje van een 40 min aan vast knopen. Dit alles enkele reis wel te verstaan. Dit om u een idee te geven over hoe uitgestrekt Los Angeles wel is. Want (bijna ironisch genoeg) zijn we nooit tot in de stadskern van Los Angeles geraakt. Daarvoor was de tijd te kort en wat we al gedaan hebben te vermoeiend.

Daarom ook dat ik een beetje voorzichtig moet zijn met Los Angeles te "beoordelen" want met dat kleine stukje dat we hebben kunnen zien valt Los Angeles in vergelijking met Las Vegas en San Francisco bij mij wat tegen. Hier loop echt wel heel wat "rare figuren" rond, maar die heb je wel in meerdere grote steden, maar toch... En ook die enorme afstanden maken voor mij de stad ook niet echt aangenaam. En da's nu net het oneerlijke in mijn blog van vandaag want de echte stad heb ik niet gezien. Maar als de drukte en de afstanden in de rand al zo erg aanwezig is, dan vrees ik dat ook de echte binnenstad wat té voor mij zal zijn.

Maar ok we hebben gedaan wat we konden, gisteren waren het de Hollywood en film dingen die vooral op Marleen haar verlanglijstje stonden en vandaag was het meer een dagje voor mij en Lientje met als doel de Fashion district te bezoeken. Gelukkig voor ons moesten we vandaag dan maar de bus en de tram/metro nemen wat de rit toch al een stuk korter maakte. Het fashion district beschrijven, ook weer zo iets, zonder overdrijven, honderden winkels / kraampjes met alles wat je maar kan vinden ivm kleding. Maar ik een Lientje waren er vooral om stoffen te kopen voor onze "projecten" Maar die stoffenwinkel lag helemaal aan de andere kant en dus wij snel een Uber laten voorrijden om uiteindelijk in zo'n "Fabrics" winkel te belanden. Volgens Lientje en JP was hij wel beduidend kleiner dan die ze bezocht hadden in New York maar deze was een stoffenspektakel op zich met letterlijk  1000 den rollen stoffen van katoen over zijde tot kant en alles wat je daar maar tussen kunt bedenken.

Zoals sommige wel weten wil ik het trouwkleed van mijn dochter zelf maken en daarvoor wou ik hier zo'n 9000 km van huis iets heel speciaal en uniek vinden en dat is mij meer dan gelukt ! Ik heb een lapje "stof" in mijn valies zitten wat ik zal gebruiken bij de afwerking van haar kleed wat zo exclusief en speciaal is dat ik het zelfs voor ons Sofie zal verborgen houden tot de dag van haar trouw ! Maar van één ding ben ik zeker, ze zal er zéér blij mee zijn ! Maar tot augustus volgend jaar zal enkel ik, Marleen en mijn mentor Lientje dit kostbaar stofje te zien en in handen krijgen ! :-)

Morgen gaan we Malibu verlaten en tuffen we richting Santa Barbara een stadje zo'n 170 mijl verder. Om daar te geraken gaan we de kustweg volgen.

De stad is opgebouwd nabij een missiepost die op 4 december 1786 door Spaanse Franciscanen was opgericht en is genoemd naar de heilige Barbara. Van uitzicht doe de stadsingang wat denken aan de jeugdreeks Zorro.

Zo nu ga ik mijn bedje inkruipen want de medereizigers liggen er al even in. Dus foto's zal voor later zijn !

Groetjes

Jos

1. Jos mellaerts:
    8 december 2021
    Geweldig allemaal. En ik ben zo beniewd naar dat stofje. 😘 ons Sofie gaat schitteren op de dag van haar leven.
    Als je terug komtdoe dan laar een dikke trui aan. 😜