Naar Pismo beach via Santa Barbera en verder door naar Marina Dunes

9 december 2021 - Marina, California, Verenigde Staten

We lopen hier nu al twee en een halve week in het zonnetje en een T shirt, maar vandaag worden we alvast al een beetje voorbereid op onze terugkeer naar het koude en natte thuisland!
Deze nacht hoorden we zowaar regen op het dak van onze RV ! De eerste keer in al de tijd dat we hier zijn. En neen je moet er u niet teveel bij voorstellen want bij ons zouden ze zeggen het was maar een beetje "muggenpis"
Maar het kan hier dus ook wel regenen. Opstaan doen we dus vandaag bij een bescheiden 13° en een overwegend grijs wolkendek. Maar niet getreurt want we vertrekken toch al vroeg richting Santa Barbara.
Zoals ongeveer alles op deze reis hebben we vooraf huiswerk gemaakt (vooral Marleen, Lientje en JP, ik laat het wat meer op me afkomen en zie dan wel). Voor ons vertrek had Marleen al de anwb wereld reisgids van de Verenigde Staten zuidwest aangeschaft en gaande weg ben ik die ook gaan lezen op de momenten dat ik niet zelf achter het stuur zit en heb ik ontdekt dat deze uitgave zeer nuttig is voor iedereen die wil reizen in dit deel van de USA.
Santa Barbara in naar USA normen eerder een kleine stad met een 90000 inwoners en die als we het goed hebben ook het decor vormde voor de, bij ons zeer pupulaire jeugdreeks "Zorro". Het is dus ook aan de oceaan gelegen en volgens de reisgids kan men er tussen december en maart walvissen spotten op hub jaarlijkse migratie. Tot wel 28000 grijze walvissen zouden voorbij de stad zwemmen. Een fenomeen die de plaatselijke toerischtische business graag aangrijpt om tal van excursies rond tre organiseren.
Als het verkeer wat mee zit zullen we rond de middag in Santa Barbara zijn, daar iets eten en de stad bezoeken.
waarna we verder trekken naar onze overnachtingsplaats in Pismo Beach of daar toch ergens in de buurt want hebben nog niks gereserveerd aldaar.
Na vandaag staan er dan nog twee ettapes op het programma, van Pismo Beach volgen we de weg verder langs de kust naar Montery.
Donderdag gaan we dan van Montery terug naar San Francisco waar we 23 dagen geleden deze reis begonnen.
En nu zijn we dus in Montery, allee feitelijk al wat verder in Marina Dunes waar we nog een (duur) plaatsje op een RV resort hebben gevonden.
Gisteren geen internet maar we stonden bij wijze van spreken met onze voeten in de zee tussen de zeehondjes vlak naast een pier van een vissershaventje.
Op eind van de pier staat een restaurantje en verser dan daar kan je de vis niet eten ! Toen we daar aankwamen waren ze net een vissersbootje aan het lossen met een kostbare vangst.
nl 1 grote tonijn die al snel 10000 dollar en meer waard is (dat weet ik van den TV thuis)
Deze morgen zijn Marleen en Jp nog eens de pier opgelopen om de zeehondjes dag te zeggen en dan zijn we weer vertrokken.
Zoals voorspeld was het vandaag een bewolkt dag, maar best nog aangenaam warm.
Bij aankomst in Marina Dunes hebben Lientje en ik de RV al bijna helemaal opgekuisd van binnen en buiten. Morgen rijden we terug naar het Mexicaans restaurant waar we bijna drie weken geleden begonnen zijn.
Overmorgen zijn we vroeg uit de veren en leveren we on huisje op wielen om 8u af en hopen ergens rond 9u30 in de luchthaven van San Francisco te zijn voor de terugvlucht naar Amsterdam.
Hopelijk kunnen we wat slapen tijdens de vlucht en daan zijn we iets na de middag op zaterdag weer thuis.

groetjes iedereen !

1. Odette De Troy:
    9 december 2021
    Mooi mooi...prachtfoto's van een prachtige reis!🙂
    We zijn blij dat jullie eindelijk de langverwachte reis naar Amerika mochten aanvangen!👍
    Een veilige terugreis!
    Veel groetjes van ons!
  2. Jef:
    9 december 2021
    Jullie zullen hier zeker van genoten hebben van zo een prachtige droom reis.
    En bedankt voor de verhalen en de mooie fotos.
    Grtjes