Eerste dag, Wasselonne

15 juli 2023 - Wasselonne, Frankrijk

Eerste dag en direct de langste trip die we gepland hebben in deze reis.

434 km die er uiteindelijk bijna 500 waren want we kregen in Frankrijk een "omleidingske" van een 60km voorgeschoteld.

Maar ons nieuw bakje doet het super wat rijden betreft. Power en rijplezier van een automaat, geweldig gewoon.

Vandaag was dus de bedoeling om in Duitsland wat inkopen te doen, (cola bv 1,08 € / liter) en diesel 1,57€ / liter) is dus de moeite om stipje te doen. Hier haal je dus nog een volle winkelkar voor net iets meer dan 100 €, 102 om juist te zijn.

Nu omdat we met twee koppels reizen noteren we alles netjes en delen we dat daarna door twee, bij de inkopen betaalde JP de 102€ en bij het verlaten van het stadje ging ik tanken en dat betaalde ik dus. Ongelooflijk maar waar, er ging juist gezegd ook voor 102 € in ons bakje 😃 dus die rekening is alweer "effen".

Nu overnachten we hier op de enige camping in Wasselonne, een dorpje met amper 5200 inwoners, maar camping is best leuk, met zwembad, maar helaas, door de omleiding en shoppen onderweg al gesloten.

Morgen gaat het naar Zwitserland, tripje van 285 km en daar overnachten we vlak voor de wereldwijd gekende Gothar tunnel die we dan maandagochtend aandoen.

Meer dus morgen of zo.

Groetjes, Jos, Marleen, JP, lientje

1. Bernadette:
    15 juli 2023
    Veel plezier. Geniet van jullie vakantie.😘
  2. Annick Luyten:
    16 juli 2023
    Dat gaat weer helemaal goed komen geniet ervan!!
  3. Odette De Troy:
    16 juli 2023
    Amai zeg! Al goed gereden!
    Geniet ervan!👍En hopelijk mag de drukte meevallen...