Op stap naar Rome en zoveel meer... 2018 - Dag 1.

31 juli 2018 - Schwarzach, Duitsland

Zoals je gisteren kon lezen hadden we "the day before" overnacht bij Lientje en Paul.

Vermits dat iedereen al vroeg in de morgen present gaf konden we bijna een uur eerder dan voorzien vertrekken ondanks het toch uitgebreide ontbijt dat Lientje ons voorschotelde.

De eerste stop was al na een goeie 100 km in Kerkrade aan de Albert Hein XL. Zo eentje zoals bij ons in Aarschot maar dan 3X zo groot. Bedoeling was om daar wat eten en drinken in te kopen om de eerste dag(en) door te komen.

En drank hebben we echt wel nodig want het was warm, héél warm... rond 15 u gaf de temperatuurmeter het ronde getal van.... 40° aan !!!

Buiten vrij veel vrachtwagens die we passeerden was het vrij rustig op de baan en ging het vlot tot op zo' goeie 35 km van de camperplaats waar er plots de aankondiging stond van 5,3 km stau. Goed voor een klein uur file dus. Gelukkig gaf onze nieuwe camper GPS nog voor halfweg de file een heel mooie alternatieve weg. Een dikke 25 km langsheen de gewone wegen in het voorgeborchte van Het zwarte woud.

Rond 16u kwamen we aan op de camperplaats gelegen aan de ingang van het Wildpark Schwarzach. Voor hen die hier naar toe willen komen en het wildpark willen bezoeken met meer dan 400 verschillende dieren toch even aangeven dat het slechts open is tot 18u !

Het gras van de camperplaats was hier ook duidelijk gegeseld door de hitte van de voorbije weken en toonde op het eerste zicht een beetje troosteloos want bij aankomst stond er welgeteld 1 andere camper.

Maar deze CP onderscheidt zich toch van andere met voortreffelijke voorzieningen zoals mooie sanitaire blok met douche, en elektrische stroom en zelfs een goeie wifi ! wat de prijs van 15,5 € per nacht all in ! zeker rechtvaardigde.

Meer nog waar vind je een CP waar ook een heel leuke bar is geïnstalleerd én je zelfs kunt "bratwurst" en pasta's kunt eten ?

Dus ga ik het voor vandaag hierbij laten want ze severen hier potten witbier van 50cl en we hebben dorst !!! :-)

Morgen op weg naar Innsbruck....

1. Jos mellaerts:
    31 juli 2018
    Geniet nu maar van je vakantie! Op tijd drinken en ijsjes eten 😎😊
  2. Jp brands:
    31 juli 2018
    Den hefe weizen heeft gesmaakt. Al ging de lokale schnapps, aangeboden door de eigenaars, ook vlot naar binnen.
  3. Jos Mellaerts:
    31 juli 2018
    euh reageer ik nu al zelf op mijnen blog :-) ik wordt dan toch wel oud denk ik :-)
  4. Odette De Troy:
    1 augustus 2018