Las Vegas gaan we hiermee afsluiten

30 november 2021 - Las Vegas, Verenigde Staten

We zitten terug in de camper na een paar dagen op hotel te zijn geweest in Las Vegas.

Die hotelnachten hebben we te danken aan Lientje en JP die met engelen geduld vele maanden aan één stuk op een spelletje hebben gespeeld van het Wynn hotel in Las Vegas.

Normaal geen spek voor onze bek met een kamerprijs van een dikke 500 dollar per nacht, maar nu dus gratis verblijf in een luxe kamer op de 55ste verdieping. (tav onze schoonzoon Bram, de liften hier zijn geweldig ! :-) van 0 naar de 55ste in geen 20 sec denk ik)

Maar nu dus even over Las Vegas. Eerste indruk, wat een "heksenketel" is dat hier? Ik ben toch al wel in wat grote steden geweest zoals Parijs, Berlijn, Barcelona, Rome, Firence, Warschau enz... maar met geen enkele is deze, tweede grootste stad van de Verenigde Staten van Amerika, te vergelijken !

Parijs in het kwadraat is dan misschien nog het beste van toepassing. Samengevat, een bruisend metropool dat 24u per dag 7 dagen in de week on afgebroken dol blijft ronddraaien. Hier kennen ze geen "spitsuur", hier is het altijd "spitsuur".

En in al dat geweld zijn wij hier dus paar dagen terug met onze RV van 10m lang toegekomen op de RV resort van Las Vegas.

Resort is niks overdreven want met een 1000 plaatsen is deze "camping' reusachtig groot. Wat niet te verbazen is als je weet dat elke plaats meer dan 20m lang is omdat de eigenaars toch deftig hun sportwagen of SUV achter hun campertje van zo'n 12m en langer moet kunnen plaatsen. Grappig is bv dat hier aan de sanitaire blokken parkeerplaatsen zijn, beperkt tot 2 uur per keer. Die zijn er omdat die RV eigenaars die hier zijn, letterlijk met hun SUV of Harley naar de wc rijden of gaan douchen !

Je had dan ook de verbaasde blikken moeten zien van de receptie dame toen wij bij aankomst vroegen waar we buskaartjes konden kopen en waar de bushalte was.

Heel simpel, een bushalte is er niet, of ja toch wel zo'n anderhalve mijl verderop. Met dus een halve mijl stappen op de "camping" zelf is dat dus een goeie twee mijl.

En ja hoor, eens je de hoek van de straat hebt bereikt, dat is dus een baan met 8 of 10 rijstroken, zie je zelfs in de verte de halte. Vol goede moed begin je dan te stappen onder een heerlijk zonnetje van 22 tot 25 graden terwijl de duizenden auto's voorbij vlammen en pas dan weet je hoe ver hier alles is. Een blokje verder stappen betekent in de praktijk 30min stappen.

Maar een ervaring is het wel en iedereen was dan ook heel blij dat we uiteindelijk de bus konden nemen en een goed kwartier later aan het hotel konden uitstappen.

Het hotel beschrijven is ook heel moeilijk, dat moet je feitelijk zelf gezien hebben om dat te vatten. Dat is een shoppingcenter met tientallen exclusieve boetieks zoals Chanel, Louis Vuiton, Prada, allee noem maar iets exclusief en je kan het er vinden met daarbij natuurlijk de nodige drank en eetgelegenheden en daar bovenop een reusachtig groot casino. En dan zou je denken dat die Chanels en Prada's en zo maar met mondjesmaat iets verkopen? Wel dan vergis je U ! Van voor openingstijd tot bij sluiting vaak pas tegen middernacht staat men daar voor de deur in een rij aan te schuiven en wordt men één voor één door piekfijn uitgedost beveiligingspersoneel toegang verleent zodat je telkens maar met enkele "klanten" te gelijk in de boetiek kunt vertoeven. En dit alles in een adembenemend immens groot decor telkens rond één of ander thema. Voor veel "thema's" hebben ze hun inspiratie trouwens in Europa gehaald. Zo vind je hier ongeveer exacte kopieën van de Eiffeltoren, Maar ook bv van het gekende San Marco plein uit Venetië dat hier indoor !!! is nagebouwd waarbij je indruk hebt dat je buiten op dat plein staat met lucht en wolken, die licht en donker wordt naar gelang het uur van de dag maar waarbij je in werkelijkheid binnen staat. En ondanks dat dat plein makkelijk 100m bij 100m is zie je niets van een dakconstructie. Maar ook half Rome kan je hier vinden en de monumenten uit Berlijn. Je kan het niet gek genoeg bedenken of het is hier ! Nog vermelden dat ongeveer alle hotels met elkaar verbonden zijn met gangen en loopbruggen die je over straten van 100m breed heen loodsen. En in al die hotels telkens weer dat zelfde aanbod van boetieks en casino's. En in elk hotel kan je makkelijk verdwalen en uren in rondlopen en van de ene verwondering in de ander vallen. Bijna alle hotels hebben een "spectaculaire" ingang, zowel buiten als binnen die vaak een show op zich is met dansende fonteinen die makkelijk tot 50m hoog spuiten om het lichtspektakel over de ganse Las Vegas Bl en dan bijzonder het deel dat de Strip genoemd wordt te bewonderen. Om dan nog te zwijgen over de enorme omvang en pracht en praal van de gebouwen waarbij er voor ons maar één bij is die wat uit de toon valt ! nl de Trump Tower, wat weggedrukt door al die andere valt hij enkel op door de lichtreclame met de naam "Trump" maar verder spreekt hij ons alvast niet aan.

Zo ik ga dit epistel afsluiten en proberen er al een paar foto's bij te voegen. Selectie zal moeilijk zijn want heb er hier alleen al in Las Vegas wel een paar 100 getrokken en internet is hier druk bezet dus weet niet of het vandaag al lukt maar dan hebben jullie dit al kunnen lezen !

Ah ja nog vermelden, we hebben natuurlijk ook gegokt ! Ik en Marleen voor 10 dollar en 20 dollar verdient en JP voor 100 dollar en maar liefst 700 dollar winst gemaakt ! Winst waarvan hij een heel groot deel in de gezamenlijke pot heeft gestoken en waar wij samen de komende dagen nog lekker van gaan eten ! Merci JP !!!

IMG_20211128_155459IMG_20211128_145456IMG_20211128_123457IMG_20211127_201602IMG_20211127_174310

1. Jos mellaerts:
    30 november 2021
    Tante Leen en Lientje hebben hun hartje toch mogen ophalen in die winkeltjes😜
  2. Jos:
    1 december 2021
    Inderdaad ! schandalig wat die allemaal gekocht hebben !
  3. Odette De Troy:
    1 december 2021
    Amai zeg! Zoveel praal en pracht!
    Een blijvende herinnering!
    En gokken maar!😉😛Dat ge met een valies vol met centen kunt terugkomen😉😉