Op stap naar Rome en zoveel meer.... de finisch....

18 augustus 2018 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Aan alle mooie liedjes komt een eind.... helaas....

19 dagen en 3360 km verder zijn we opnieuw thuis. Gisteren nog een tussenstopje gemaakt in Echternach, natuurlijk op onze "jeugdcamping" gestaan waar we enkele maanden terug nog met zusje en schoonbroer gestaan hebben. Zelfs de cocktail en de ijscoupe van toen hebben we ook nu weer laten smaken, al was de coupe nu wel niet dezelfde :-) IMG_2601

Maar moet nog wat vertellen van nadat we Rome verlaten hadden.

Zoals eerder aangegeven moesten we door het drama in Genua onze route aanpassen. Onze eerste stop was dan meer naar het oosten nl daar waar men alles kent van de Parmaham. Daar overnacht op camping Arizona of zo iets, maar die was echt niet zoveel soeps en veel te duur voor wat ze te bieden had. De volgende ochtend dus snel maar weer op pad,  Doorheen gans Zwitserland waren we na enkele uren opnieuw in Duitsland. in de omgeving van Mulhausen kwamen we bij toeval uit op camping Lug ins land ....

Wij hebben nu al op veel campings gestaan, maar het sanitair op deze camping was nooit eerder gezien ! zeer ruime douchecabines in tweekleurig marmer, met massage douchekop én regendouche....wastafels, ook in strak marmer, modern zonder zichtbare afloop, overal direct warm water.... zelfs in vele vier sterren hotels kom je dit niet tegen ! En dan het campingrestaurant... Vermet de trip nu niet naar Charle Ville Méziere ging moest ik een andere locatie vinden voor het beloofde "afscheidsdinerke" en het moet gezegd, het restaurant van camping Lug ins land is voortreffelijk !!! NOOIT eerder op camping zo'n niveau van restaurant gezien ! En een super bediening door zeer vriendelijke dames in traditionele klederdracht ! Wat wil je nog meer.  Dus brothers and sisters noteer deze camping maar zeker in jullie to do list ! :-).

Nu nog een drinkje aan de camper en het vaste "avondritueel" , nl een paar spelletjes patchwork was het dodo tijd.

Gisteren dus nog een onverwachts zijsprongentje naar Echternach waar we zijn gaan eten bij den doktoor :-) Ook gisteren afgesloten met het bovenstaande "ritueel", vroeg uit de veren, onbijt bij de bakker vlak naast de camping en dan richting België. Natuurlijk nog in Luxemburg de tank tot het boordje vol kappen aan 1,11 € ! om klein uurtje later wakkergeschud te worden op onze Belgische wegen .... Maar eerlijk is eerlijk in Umbrië waren ze nog slechter !

En zo komt een einde aan een reis vol geschiedenis en cultuur afgewisseld met ontspanning en dat smaakt zeker nog naar meer :-)

En ook aan deze blog "Op stap naar Rome en zoveel meer...."

Nog snel een paar honderden foto's bij posten.....

Tot onze volgende trip.

Jos en Marleen voor de gelegenheid samen met Lientje en Paul.