Op stap naar Rome en zoveel meer - dag zoveel :-)

15 augustus 2018 - Salsomaggiore Terme, Italië

Oeps het is al paar dagen geleden zie ik maar ik heb excuses :-)

Rome is OVERWELDIGEND en je bent dus van 's morgens tot 's avonds laat op stap, heel veel stappen, heel veel trappen en heel veel bergop en bergaf.... en dan ben je echt wel pompaf als je terug aan de camper bent.

Ook heb ik alles nog niet voor elkaar om de honderden foto's die ik genomen heb op de blog te krijgen. Men tabletje heeft geen ingebouwde kaartlezer en dus moet ik nog wat uitzoeken hoe ik  nieuwe foto's kan opladen.

En da's nu net het probleem, Rome kan je niet zomaar even in een blog neerschrijven, dat MOET je zien en zelfs foto's geven nog lang niet weer welke monumentale indrukken deze stad op een mens na laat.

Meer nog soms heb je het gevoel van overdaad. Moet dit allemaal zo groots? Of waren die Romeinen en pausen zo vol van zichzelf dat ze steeds weer elkaar wilden overtreffen?

Samengevat, Rome is 1 groot openlucht museum maar moeilijk om in mijn klein verstandje alles te vatten en op te slagen. Het is een stad waar ik zeker nog eens naar toe wil komen.

De wetenschat dat wij daar nu rondgelopen hebben waar ooit Jules Cesar en andere gekende Romeinen heel lang geleden rond liepen of zelfs mogelijk op dezelfde steen hebben gezeten maakt alles toch net weer iets specialer.

We waren gisteren nog in de stad toen er een onweer begon maar ook wij het nieuws vernamen van de gebeurtenissen in Genua...

Vorig jaar ging onze route langs Barcelona.... daags voordien een zware aanslag.....

Vandaag ging onze route normaal gezien naar Genua... over de brug die amper 24u geleden is ingestort en zoveel mensen de dood heeft ingejaagd.

Omdat we geen ramptoeristen zijn hebben we onze route dan ook gewijzigd en zo zijn we vandaag nu in de omgeving van Parma neergestreken.

Mogelijk zal het nu duren tot wij thuis zijn, waarschijnlijk vrijdag al een dagje vroeger dan eerst gepland maar we waren ook dagje vroeger weg en Paul en Lientje hebben zondag nog een «zwaar» feestje vandaar.... :-)

En de foto's zal ik thuis ook makkelijker kunnen posten.

Tot later .....

1. Jos mellaerts:
    15 augustus 2018
    Ik ben toch blij dat jullie geen dag eerder waren vertrokken. Hadden hier nog tegen elkaar nog gezegd, dat Jos daar nu maar niet is. Blijkbaar hebben de kaarsen toch ergens hun nut voor gehad, 😊
    Ik denk aan alle slachtoffers en hoop voor jullie een veilige terugreis. Blij dat jullie Zo'n mooie reis hebben beleefd. Xxx
    Tot dan
  2. Odette De Troy:
    15 augustus 2018
    We zijn zo content dat jullie ongedeerd zijn!🤗 Zo'n tragedie!
    Zaten er ook mee in ons hoofd....
    Geniet nog van de laatste daagjes en zeker een behouden thuiskomst!😊
    En...zo te lezen hebben jullie al een fantastische reis gehad! We hebben meegenoten!😘