Op stap naar Rome en zoveel meer... 2018 - Dag 10 - 11 - 12

11 augustus 2018

Gisteren was ik al aan dit  stukje blog bezig, toen plots een klein gesis te horen was gevolgd door een onheilspellend wolkje rook.... het einde van mijn notebookje....

Jammer want het was al zeker 10 jaar men handig pcke. Gelukkig had ik ook men high tech tablet bij en kan ik verder bloggen....

Donderdag was het geen "zwembaddag" maar een uitstap met het plaatselijke openbaar vervoer naar Montepulciano.

Montepulciano hoort tot de mooiste steden van Toscane. Tevens is dit stadje uit de 14 de / 15 de eeuw één van de hoogst gelegen plekken van Toscane.

En dat heb je geweten !

Van aan het busstation tot helemaal boven aan het kasteel en marktplein wacht je een wandeling van neem maar 1u30 en constant omhoog met een stijgingspercentage van om en bij de 20% én meer !

montepulcianoMaar de klim is de moeite waard !

Zeker voor wie oog heeft voor de prachtige architectuur, steegjes en pleintjes. Heel het traject bezaaid met pittoreske winkeltjes, restaurantjes en andere drankgelegenheden.

Zeker ook een place to be voor de wijnliefhebber! Let wel men kan er bijna overal proeven, maar zelfs na wat wijn blijft het steil omhoog gaan :-)

Links en rechts van de klim vind je zo mogelijk nog smallere straatjes met aan het eind steeds een prachtig vergezicht over een deel van Toscanië.

Het laatste stuk dalen we af langs heen een wandelpad in een soort stadspark wat opnieuw uitkomt aan het busstation.

Tijdens het wachten merken we achter de bushalte een grote camperplaats op ! Geen voorzieningen weliswaar maar heel mooi gelegen om Montepulciano te ontdekken. Dus camperreizigers onder ons zeker te noteren dit plaatsje !

Gisteren vrijdag was het feest in de stad met een soort jaarmarkt. De markt hebben we in de namiddag afgelopen, in de voormiddag de verse spaghettisaus gemaakt en tijdens de middag verkoeling gezocht in het zwembad.

In samenspraak met de reisgezellen hebben we vandaag Parco delle piscine een dagje eerder verlaten om neer te strijken in camping Listro aan het prachtige Trasimeno meer.

1533988668038

Hier staan we letterlijk tegen het meer te genieten van het fantastische uitzicht. Ook hier straks op stap.

Morgen naar Rome

1. Jp:
    11 augustus 2018
    Het tochtje op het meer was heeeel plezant. Vooral het laatste stukje.
  2. Odette De Troy:
    12 augustus 2018