Vakantie 2019 Kroatië

27 juli 2019 - Testelt, België

De estafette...

Als alles goed is gegaan zijn mijn broer Eddy en schoonzus Odette gisteren met onze Kaya thuis gekomen van hun welverdiende vakantie.

Zoals gewoonlijk kozen zij voor "La Douce France" met een uitsprongetje naar het land van Sinterklaas. Aan de foto's te zien die op facebook passeerden was het weer een heel geslaagde reis.

Maar helaas... schone liedjes....  :-p

En vandaag staan wij al klaar om het estafettestokje al snel over te nemen en te beginnen aan ons eerste grote reisavontuur van 2019. Samen met onze vrienden JP en Lientje trekken we een drietal weken rond in Kroatië, met een korte tussenstop in Slovenië.

Meestal voorzien we wat meer tijd voor de wissel van de wacht :-) maar door de omstandigheden worden we toch een beetje genoodzaakt om zo snel mogelijk te vertrekken.

Hoe het komt? Vandaag, rond de middag wordt bij JP en Lientje onverwacht, vanaf 12u30 de straat afgesloten voor alle verkeer en kunnen we dus niet meer tot bij hen voor hun spullen in te laden.

Morgen zondag vertrekken zou ook een optie zijn, maar dan is het bij Eddy en Odette markt en dus kunnen we ook daar dan niet weg. Komt daarbij dat JP ontdekt heeft dat er dit weekend in Hockenheim de grote prijs formule 1 wordt gereden en het daar waarschijnlijk in de ruime omgeving zeer druk zal zijn.

Maar het gaat allemaal wel lukken, we zijn goed voorbereid en gaan het rustig aandoen. De kilometers die we vandaag nog kunnen afleggen zijn trouwens allemaal "surplus" en maken de komende dagen dat we gewoon nog wat meer tijd hebben om nog wat meer te genieten. Dus waar we vandaag en morgen gaan overnachten zien we dus nog wel, maar maandag is het wel de bedoeling dat we in Umag aankomen voor onze eerste grote stop in Kroatië.

Dus mogelijk zal ook de blog pas maandag een vervolg kennen.

Tot de volgende ….

1. Jos mellaerts: