Op stap naar Rome en zoveel meer... 2018 - Dag 4

4 augustus 2018 - Firenze, Italië

Een beetje later dan gewoonlijk, maar da's te wijten aan het blijkbaar drukke internetverkeer op de camping en de daarbij horende inlog perikelen.

Gisteren stond dus het bezoek aan Firenze op het programma.

Ja ja Cultuur met grote C!!

Met een busje werden we in een vijftal minuutjes van de camping naar de stad gebracht.

JP, Lientje en Marleen hadden daags voordien de dingen op kaart aangeduid die we wilden bezoeken.

Marleen was zelfs gewapend met lintmeter en al om één en ander op te meten van enen "David" die daar op een plein staat te blinken !

Volgens de legende die JP haar vertelde zou je trouwens heel veel geluk hebben als je de "edele delen" van dienen David zou kunnen beroeren. Nu toegegeven JP als referentie rond zulke legende is misschien niet de meest betrouwbare bron, maar Marleen wou het er toch op wagen onder het motto baat het niet, schaad het niet.

Maar eerst moesten we nog een stukje langs de Arno wandelen om wat verderop via de Ponto Vecchio deze best imposante rivier over te steken. En ja we hebben den David gevonden, maar zelfs zonder Marleen haar hoogtevrees moet je al een ervaren alpinist  zijn om aan den brave man zijn dingskes te komen.

Terwijl waarschijnlijk den David voor Marleen en Lientje mogelijk het "hoogtepunt" zou kunnen geweest zijn, was ik persoonlijk het meest onder de indruk van de Basiliek Santa Croce.Dit is echt een imposante kerk van net geen 115m !!! lang.

Volgens wat ik een gids hoorde vertellen zou ze plaats bieden aan maar liefst 13000 ! kerkganger.

Natuurlijk krijg je van al dat rondslenteren in een broeiend hete stad honger en dorst. Hiervoor konden we o.a. terecht in de grote overdekte markt aan de Piazza Del Marcato Centrale.

Hier nog een broodje en wat drank binnen gekapt en daarna was het al weer tijd om richting het opstap punt van het busje te gaan.

Natuurlijk veel meer gezien dan wat ik hier opnoem, maar dat allemaal uitschrijven maakt de blog veel te lang.

De dag hebben we afgesloten in het zwembadcomplex van de camping en met een lekker diner in de camping restaurant. Ook dat mocht er wezen !!!

Bekijk de foto's maar eens zodra ik ze erop heb gezet dan kan je wat beter onze "belevenissen" inschatten.

Morgen trekken we al weer verden en laten het mooie Florence achter ons....

1. Jos mellaerts:
    4 augustus 2018
    🤣🤣🤣🤣Marleen en Lientje gaan helemaal naar Italië om David te zien met zijn dinkske. Dan moet ze haar meter maar eens meenemen naar den David in Osschot aan het cultureel centrum. Dan gaan ze pas verschieten. Het doet me deugt te zien dat jullie genieten van jullie vakantie. Xxx
  2. Odette De Troy:
    4 augustus 2018
    👍Mooie foto's en de moeite waard om naartoe te gaan!