Op stap naar Rome en zoveel meer... 2018 - Dag 5 en 6 en 7

7 augustus 2018 - Sarteano, Italië

44.... neen het was niet het alcoholpercentage van één of andere lekker drankje al had dat ook wel gekund, maar het was de max. temperatuur die we gisteren mochten noteren.

Naar mate de temperatuur stijgt verminderd de goesting om uit het zwembad te komen om wat in de blog te schrijven, vandaar dat ik vandaag direct voor dag 5, 6 en 7 schrijf.

Na het bezoek aan de stad Firenze op dag 4 was dag 5 een dagje van rust en voorbereiding van het vervolg van de reis.

En zo verlieten we gisteren Firenze richting Sarteano.

De ochtend kon al niet meer stuk, want net toen ik de camper wou starten ontwaakte de schone Spaanse die met dochtertje nog in haar VW busje lag te slapen maar met de achterklep helemaal open... de rest hou ik lekker voor mezelf, maar mijn dashcam heeft deze ochtendglorie voor eeuwig vast gelegd :-p

En met een big smile  vertrokken we dus terug een stukje verder naar het zuiden.

De afstand naar Sateano is niet zo heel ver, slechts een goeie 190 km maar omdat we hier midden het prachtige Toscanië zitten hadden we afgesproken om geen snelweg te nemen maar enkel de regionale wegen. En niet zomaar één of andere provinciebaan meer de legendarische toeristische Strada del Vino Chianti !

135 km langs kronkelende bergpassen, doorheen de wijngaarden met ongelooflijke vergezichten die je in ver voering brengen door de schoonheid der natuur.

Wie op de Chianti route rijdt kan niet anders dan een paar stops te maken in één van de vele wijnkastelen. Ik was wel BOB maar een proevertje kon nog wel en natuurlijk hebben we flesje gekocht voor "onderweg" .

Onze reisgenoten hadden ook nog voor een extraatje gezorgd en wat voor eentje !

Een bezoek aan Arezzo !

Een heel mooi stadje, dat vooral bekendheid verwierf met de in 1997 uitgebrachte La vita è bella (Nederlands: Het leven is mooi) een Italiaanse tragikomedie, geregisseerd door Roberto Benigni.

Een deel van deze "oorlog" komedie is gefilmd in Arezzo. Het stadje ademt tot op de dag van vandaag nog steeds de sfeer van in de tijd van toen uit.

Het stadje is ook trots op zijn gekende film en overal kom je verwijzingen tegen naar scenes die er werden gefilmd en als  toerist wordt je meegevoerd in het gebeuren van de mooie film.

Als je ooit de kans het om Arezzo te bezoeken, probeer dan vooraf eerst eens de film La vita è bella te zien en laat je dan meevoeren doorheen dit pittoreske stadje uit de tijd van toen.

Nog vermelden dat er net gisteren ook een gigantische antiekmarkt gaande was, want naast de bekendheid om de film bestaat Arezzo uit mogelijk wel het grootste aantal antiekhandelaars die je ooit in één stad tegenkwam. Wat wel beetje jammer was, was het feit dat de vele kraampjes het zicht op het mooie stadsplein wel enigszins verstoorde.

En zo duurde de rit van gisteren dan toch nog uiteindelijk toch nog een kleine 10 uren voor pakweg 195 km maar het was de moeite méér dan waard !

Rond 19u kwamen we aan in Parco Delle Piscine, op deze grote camping blijven we nu een weekje, zeg maar het stukje strandvakantie alvorens ons eind van de week richting Rome te begeven....

Benieuwd of Rome ook de hoge verwachtingen zal kunnen inlossen, maar eerst een klein weekje zwembad en rust....

Dus verwacht nu maar even enkele dagen stilte op deze blog.

Ah ja, deze morgen hebben we met ons vieren wel een uurtje aquarobics meegedaan en dat was alvast een geslaagde start van de dag ! Gaan we proberen dagelijks mee te pikken, of de bevallige instructrice daar voor iets tussen zit... :-)

Ook nog vermelden dat we morgen het historisch centrum van Sarteano met een gids gaan bezoeken. Met oa een bezoek e

1. Jos mellaerts:
    7 augustus 2018
    Het is weer de moeite. Rust nu maar een weekje goed uit, en vergeet niet bij de paus op audiëntie te gaan 😄
  2. Odette De Troy:
    7 augustus 2018
    Zo warm! Ja,vandaag was het hier ook 37 graden..

Doen jullie het maar kalmaan in die hitte....jullie hebben op die korte tijd al veel mooie dingen gezien...de moeite! Nog veel,veel genieten! 😊😊😊😘Ook van Eddy,Sarah en Lore veel groetjes😚